راهنمای سفر

در کجای شمال چادر بزنیم؟

شمال ایران یکی از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به خصوص ساکنین شهر تهران به شمار می رود. بسیاری از افراد مایلیند تا تعطیلاتی مانند عید نوروز و یا تعطیلات مناسبتی طی سال و حتی روزهای آخر هفته به شمال سفر کنند.

باتوجه به هزینه های بالایی که رزو هتل به همراه دارد برخی از مسافرین ترجیح میدهند تا در هزینه های سفر خود صرفه جویی کرده و با چادر زدن در شمال علاوه بر ذخیره بودجه مالی خود، لذتی دو برابری از سفر خود ببرند. در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که در کجای شمال میتوانیم چادر بزنیم؟ از این رو پیشنهاد میکنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد و به خاطر داشتن درختان هیرکانی و چشمه‌های آب معدنی معروف است. این جنگل با وجود اینکه در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، اما به راحتی می‌توان در آن چادر زد. در جنگل دالخانی هم امکانات رفاهی مثل سرویس بهداشتی و آلاچیق وجود دارد.

دشت دریوک

این دشت در نزدیکی شهر چالوس قرار دارد و در محاصره کوه‌های البرز قرارگرفته است. در این دشت میتوانید چادر بزنید، کوهنوردی کنید و از چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از کوه و دشت لذت ببرید.

غار حوکا

غار حوکا در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد و یکی از عمیق‌ترین غارهای ایران است. اگر به غارنوردی علاقه دارید، غار حوکا میتواند یک مقصد هیجان‌انگیز برای شما به حساب آید.

روستای کندوج

روستای کندوج در نزدیکی شهر نور قرار دارد و به خاطر داشتن معماری پلکانی و کوچه‌های باریک معروف شده است. در این روستا می‌توانید چادر بزنید، در خانه‌های محلی اقامت کنید و از طبیعت بکر و آب و هوای خنک لذت ببرید.

رودخانه تجن

رودخانه تجن از البرز سرچشمه میگیرد و به دریای خزر میریزد. در طول مسیر رودخانه تجن، مکان‌های زیادی برای ماهیگیری وجود دارد. میتوانید در کنار این رودخانه چادر بزنید، ماهیگیری کنید و از طبیعت لذت ببرید.

اگر به شمال ایران سفر کرده اید و مایلید تا با جاذبه های گردشگری ایران که در این منطقه قرار گرفته اند بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم سری به وبسایت بزن بریم سفر بزنید. در این وبسایت بسیاری از جاذبه های گردشگری و اطلاعات کامل مربوط به هر یک وجود داشته و با مطالعه و کسب اطلاع از هر یک از آنها میتوانید سفری دلچسب تر را تجربه کنید. همچنین تورهای گردشگری متعددی در این وبسایت برای افرادی که قصد دارند تا با تور گردشگری سفر بروند نیز معرفی شده است که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا