اخبار گردشگری

آبشار تخت چو لرستان کجاست؟ تخت چوب لرستان چجوری بریم؟

تخت چو یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار در شهر پل دختر استان لرستان قرار دارد. آبشار تخت چو در دره ای به همین نام قرار دارد و چشم اندازهای بی نظیری از کوه های سر به فلک کشیده، تنگه های باورنکردنی و درختان سرسبز را به نمایش می گذارد. منطقه تخت چو به دلیل آب و هوای گرمسیری دارای گونه های گیاهی متنوعی است و به آمازون ایران معروف است. در این مقاله به معرفی آبشار تخت چو لرستان می پردازیم و اطلاعاتی از جاذبه ها، امکانات و مسیر دسترسی به آن در اختیار شما قرار می دهیم.

آبشار تخت چو لرستان

لرستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای روزهای گرم تابستان است. این استان آبشارهای زیادی دارد و به سرزمین آبشارهای سرسبز معروف است. تخت چو یکی از زیباترین آبشارهای لرستان است. این آبشار در شمال استان و در دره ای به همین نام واقع شده است.

دره تخت چو که به تخت چان نیز معروف است، در قسمت جنوبی شهر تاریخی پل دختر واقع شده و دارای مناظر شگفت انگیز و منحصر به فردی است. این دره طی سالیان متمادی بر اثر فرسایش آبی و بادی ایجاد شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی ایران به شمار می رود. دره تخت چو به دو قسمت کوهستانی و دشتی تقسیم می شود. در قسمت کوهستانی دره چندین روستای قدیمی و سنگی و در قسمت جلگه ای زمین های کشاورزی وجود دارد. هر دو قسمت دارای جاذبه های فراوان و مناظر خیره کننده در مقابل چشمان شما هستند.

آبشار تخت چو لرستان ۳

تخت چو در میان رشته کوه های زاگرس قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای کوهنوردی به شمار می رود. این دره دارای رودخانه های خروشان، چشمه های آب شیرین و آبشارهای مختلف است. آبشارهایی که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و طراوت و نشاط را به او می بخشد. آبشار تخت چو یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه است.

جاذبه های گردشگری اطراف آبشار تخت چو لرستان

پل دچتر یک شهر تاریخی است. این شهر از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخوردار بوده و در زمان ساسانیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. شهر پل دچتر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که مهمترین آنها پل های تاریخی آن است. پل گاومیشان، پل کلهرت و پل کرودختر از جمله پل های قدیمی این شهر هستند که در زمان ساسانیان ساخته شده اند.

دره خزینه، تنگه هلت، غار کوگان، غار کلماکره، مقبره حیات الغیب، آرامگاه خلیل اکبر و کاروانسرای چشمک از دیگر جاذبه های گردشگری پلدختر هستند. برای بازدید از آبشار تخت چو باید از روی پل عبور کنید. اگر وقت کافی دارید، می توانید زمانی را به بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر اختصاص دهید و سفر پربارتری داشته باشید.

تپه میل میک یکی دیگر از جاذبه های گردشگری است که در اطراف دره تخت چو قرار دارد. تپه میل میلک در روستای میل میلک در شهرستان خرم آباد قرار دارد و قدمت آن به دوران پس از اسلام می رسد.

آبشار تخت چو لرستان ۲

مسیر دسترسی به آبشار تخت چو لرستان

آبشار تخت چو لرستان از دو مسیر خرم آباد و پل دختر قابل دسترسی است. برای رسیدن به این آبشار ابتدا وارد شهر پل دختر شده و از آن شهر به سمت شمال حرکت کنید. وارد بزرگراه خرم آباد – پل زال شوید. پس از عبور از عوارضی، یک جاده فرعی را خواهید دید.

وارد جاده فرعی شده و ۵ کیلومتر این مسیر را ادامه دهید. در اینجا باید ماشین خود را پارک کنید و بقیه راه را پیاده روی کنید. از این نقطه تا آبشار تخت چو حدود ۷ تا ۸ ساعت پیاده روی دارید. پس از آن می توانید دره زیبای تخت چو و آبشار آبشاری آن را ببینید و از مناظر فوق العاده منطقه لذت ببرید.

نکاتی برای بازدید از آبشار تخت چو لرستان

آبشار تخت چو لرستان هیچ گونه امکاناتی ندارد. بنابراین توصیه می شود غذا، آب آشامیدنی و سایر لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
آبشار تخت چو لرستان در منطقه ای صعب العبور واقع شده و به ۷ تا ۸ ساعت پیاده روی نیاز دارد. توصیه می شود برای بازدید از این آبشار از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
توجه داشته باشید که پیاده روی تا آبشار کمی طولانی است. قبل از سفر به این منطقه، قدرت بدنی خود را بسنجید و کفش مناسب و راحتی را برای سفر انتخاب کنید.
سخن پایانی

در این مقاله به معرفی آبشار تخت چو لرستان پرداخته ایم و اطلاعاتی از جاذبه ها، امکانات و مسیر دسترسی به آن در اختیار شما قرار داده ایم. آبشار تخت چو در دل طبیعتی بکر و منحصر به فرد قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق ایران به شمار می رود. اگر به استان لرستان و شهر تاریخی پلدچتر سفر می کنید، حتما زمانی را به بازدید از این آبشار اختصاص دهید و از تماشای آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا